Pages

Saturday, December 22, 2012

Refleksi Minggu 14

Salam

Hari ini tiada kuliah. He..he...
Tapi kami ada pembentangan perisian. Fuhhh... bertungkus lumus menyiapkan perisian... Akhirnya hari yang dinanti tiba juga. Alhamdulillah, Halizah yang sedang menunggu hari melahirkan bayi keempat sempat untuk sama-sama membentangkan perisian kami.


Kumpulan saya memilih untuk menjadi pembentang terakhir.

Kumpulan Cik Hazwani , Encik Murad dan Encik Zul

Mereka membangun perisian Pembelajaran Pra Sekolah Bahasa Melayu. Perisian yang menarik dan penuh warna-warni sesuai untuk anak-anak prasekolah, Linus, Galus dan Pendidikan Khas.

 Kumpulan Diyana, Rafidah dan Faridanura

Mereka membangunkan perisian Pendidikan Islam Tingkatan 4 Lambaian Kaabah. Perisian yang kemas dan menarik. Sangat sesuai digunakan sebagai bahan BBM guru. 

Kumpulan Munir dan Ayatul 

Mereka membangunkan perisian Sains Darjah 5 Water Cycle. Perisian yang kemas dan cantik. Banyak animasi berwarna warni. Tetapi mendapat bayak teguran oleh Encik Juhazreen antaranya simulasi yang tidak sekata, kesalahan ejaan. Kredit untuk kumpulan ini kerana telah berjumpa dengan 3 kumpulan pakar, pengguna dan pembangun. Respon dari kumpulan tersebut telah mereka gunakan untuk memperbaiki perisian mereka. Tahniah.

Kumpulan Mohd Fadlee, Masni dan Halizah


Kami memilih pelajar pendidikan Khas sebagai respondan. Perisian kami khas untuk mata pelajaran Kemahiran Pertukangan Pendidikan Khas.
Ada sedikit kesalahan ejaan (memperolehi ~ memperoleh) yang memang tidak disengajakan. Terima kasih Cikgu Murad dan Cikgu Faridanura atas teguran. Isu copyright ditegur oleh Encik Zul kerana kami guna karakter Boboi boy dalam perisian. Terima kasih, tapi tak mengapa sebab kami tak jual software ni, saje utk belajar dan enjoy.

Setelah 14 minggu belajar, hari ini merupakan hari terakhir kuliah kami. Alhamdulillah, banyak ilmu yang telah dipelajari. Terima kasih pada Puan Norasyikin dan Encik Juhazreen. Hanya Allah sahaja yang dapat membalas jasa anda berdua.


Sebelum bersurai, kami sempat diberitahu tentang tips peperiksaan dan pesanan Encik Juhazreen supaya Final document dan CD perisian perlu dihantar  pada hari peperiksaan subjek Pembangunan Multimedia berasaskan CD-ROM.
 


No comments:

Post a Comment